A kreatív szakmáké a jövő: egyre nagyobb a kereslet a marketingesek iránt

A kreatív szakmáké a jövő: egyre nagyobb a kereslet a marketingesek iránt

A 21. század új típusú szakmái közül az egyik legnépszerűbb szakmája a marketingeseké. A cégek ma már nem nélkülözhetik a különböző reklámokat és megjelenéseket, az online térben is nagy verseny folyik. A szekszárdi álláskeresők is jó eséllyel kopogtathatnak a vállalatok ajtaján.

A marketingesek szerepköre egyre fontosabb, így a szakirányú végzettséggel vagy megfelelő ismeretekkel rendelkező álláskeresők számára is megnyílhatnak a kapuk a szakmában. A kisebb vállalatoknak is jelen kell lenniük az online térben és közösségi média oldalakon, illetve ajánlott saját honlappal is rendelkezniük. Fontos lehet akár a jó szövegírói készség is, ugyanis a látogatottság gyakran a keresőoptimalizálás (SEO) és kulcsszavak megfelelő használatától függ.

Fő feladatuk tehát, hogy kezeljék a hirdetéseket, programokat szervezzenek és minél nagyobb elérést produkáljanak, termékeket értékesítsenek, illetve az ügyfélbázist növelni tudják. Nem árt, ha valaki tisztában van az alapvető grafikai ismeretekkel (például Adobe Photoshop) és jó kommunikációs készséggel rendelkezik. A grafikusi ismeretekkel rendelkezők logókat, kiadványokat készíthetnek a cégek számára, mellyel a vállalat egyedivé válhat a piacon.Napjainkban az online jelenlét pedig a Facebook, Instagram felületein már szinte alap, de célszerű lehet akár a LinkedIn, akár a YouTube felületein is hirdetni. Az aktivitásra is külön íratlan szabályok vonatkoznak, így a követők számát is befolyásolja, mikor, hogyan és milyen módon posztolunk.

 

Az olyan szekszárdi vállalatok is keresnek marketing szakembereket, akik szeretnék bővíteni kapacitásaikat, illetve jobban megtalálhatóvá tenni önmagukat az álláskeresők előtt is. Az igényes holnap és a jól kezelt oldalak már-már fél sikert jelenthetnek egy-egy toborzás során. Korábban az volt a jellemző, hogy az álláskeresők ki voltak szolgáltatva a vállalatoknak, és a megkaparintott pozíció után hosszú évekig dolgoztak az adott cégnél. Manapság ez már nem feltétlenül van így, és nagy az átjárás a cégek között, a munkavállalók is bátrabban váltanak. Ez többek között annak is köszönhető, hogy az interneten számos információt találhatunk, így a jól irányított hirdetések könnyen felkelthetik akár a „foglalt” alkalmazottak figyelmét is.

Amennyiben marketinges állásra szeretnénk pályázni, érdemes képeznünk magunkat. Szekszárdon is találhatunk magunknak megfelelő tanfolyamokat, de elvégezhetünk egyetemet vagy különböző online képzéseket, melyekkel gyarapíthatjuk tudásunkat. A Google kereső rejtelmeit nehezebb lenne máshol megtanulni, mint a cég saját képzésein, így ajánlott elvégezni legalább az ingyenes tanfolyamokat. A digitális marketing alapjai tanfolyamért tanúsítványt is kapunk, miután sikeres záróvizsgát szereztünk.

A vállalat tanfolyamain olyan kurzusukon vehetünk részt, mint az online jelenlét, a vállalkozás népszerűsítése online hirdetésekkel, a piaci terjeszkedés az országhatáron túl, az ügyfélelérés mobileszközökön, a vállalkozásának népszerűsítése tartalmakkal vagy akár az ügyféligények feltérképezése. Tanulhatunk továbbá az álláskeresésről, a programozás alapjairól és az üzleti kommunikációról is. Az összes képzés elvégzése esetén biztosan tanulunk pár olyan hasznos tippet, melyet a későbbiekben tudunk kamatoztatni.

https://learndigital.withgoogle.com/digitalworkshop-hu/courses

 

Más oldalak is hirdetnek online képzéseket, a keresőoptimalizálás és egyéb kulisszatitkok megismerése érdekében szintén célszerű átfutni a lehetőségeinket. Akár könyveket is olvashatunk a témában, vagy megfigyelhetjük, mely cégek milyen módon hirdetik önmagukat. A nemzetközi példákból is sokat lehet tanulni.

https://webler.hu/online-internet-marketing-tanfolyam?gclid=Cj0KCQjwg8n5BRCdARIsALxKb957H94sqInvfUL0ZvVLrTBbFEPzL2dtuP12dhIbmnmTabitkaroCaoaAvVREALw_wcB

Az tehát biztosnak látszik, hogy a marketingesek munkája a jövőben egyre fontosabbá válik. A felsőfokú végzettséggel rendelkezők még nagyobb eséllyel találhatnak majd maguknak jól fizető állásokat, de a cégvezetők számára is ajánlott lesz, hogy tisztában legyenek az alapvető tudnivalókkal, így ők is hatékonyabban kezelhetik az online felületekeiket. Manapság még jellemző, hogy egyes kisebb cégek nem szívesen fizetnek a marketingesért, hanem inkább „házon belül” próbálják megoldani a felmerülő feladatokat, de ez a jövőben változhat, ugyanis egyre szélesebb körű pozícióról lesz szó.

 

SzekszardAllas.hu / P.P.