Kinyithatja a kapukat az online marketing területe az álláskeresők számára

Kinyithatja a kapukat az online marketing területe az álláskeresők számára

Az online marketing egyre inkább létszükséglet minden cég számára, így a szekszárdi álláskeresőknek is célszerű képezniük magukat ezen a területen. A keresőoptimalizálás, a kulcsszókeresés és a hirdetések, kampányok elkészítésének módja bárki számára fontos ismeretek lehetnek. Szekszárdon pedig akár workshopra is jelentkezhetünk.

Az internetes jelenlét manapság már elengedhetetlen a vállalatok számára, az első lépések egyike pedig a honlapkészítés. A honlapunk egyben a bázisunk is, így célszerű minél hatékonyabb elérést biztosítani. Mindennek eszköze pedig az online marketing. Fontos az optimalizálás okostelefonra és asztali számítógépekre egyaránt, a megfelelő kialakítás, ugyanis az ügyfelek könnyen megítélhetnek minket már a weboldalunk minőségéből.

A keresőoptimalizálás (SEO) elkerülhetetlen a jó eredmények elérésének érdekében. A fő keresőmotor a Google, mely a találatokat különböző szempontok alapján rangsorolja. Ha rosszul teljesítünk a találati listán, új ügyfelek szinte biztosan nem fognak ránk találni véletlenszerűen. Növelhetjük esélyeinket a fizetett hirdetésekkel is, így nagyobb eséllyel ugrunk a tartalmak tetejére. A fizetett PPC (pay per click) hirdetések azt jelentik, hogy a kattintások után fizetnünk kell, egyik legnépszerűbb formája pedig a Google Ads. Ezzel szintén a találati listák elejére ugorhatunk. 

 

Az email marketing némileg talán kezd kimenni a divatból vagy alulértékelt lenni. Ez azonban még mindig az egyik leghatékonyabb módja annak, hogy gyorsan, ingyen érjünk el minél szélesebb közönséget és ügyfélkört. Alkalmazhatunk hírlapokat, képeket és sablonokat, melyekkel meggyőzhetjük az olvasókat.

A megfelelő stratégia további fontos kelléke a tartalommarketing kialakítása. Ezzel nemcsak új látogatókat szerezhetünk, hanem aktívabbá tehetjük meglévő olvasóinkat is, akiket fogyasztásra, vásárlásra ösztönözhetünk. Ehhez érdemes bejegyzéseket, videókat készíteni, illetve szövegírókat alkalmazni. Mérjük fel az ügyfeleink és látogatóink érdeklődési körét, a célközönség igényeit.

 

A közösségi médiában elfoglalt szerep szintén központi a sikeres vállalkozás működéséhez. Több cég külön szakembereket foglalkoztat, hogy a tartalmak mindig időben és hatékony módon készüljenek el. A leendő ügyfelek gyakran ezekről a felületekről érkeznek véletlenszerűen, a jól kialakított vállalati imidzzsel és megfelelő menedzselésével pedig folyamatosan szinten tarthatjuk vagy növelhetjük az aktivitást. A Facebook és Instagram eredményeinket érdemes elemezni, láthatjuk az eléréseket, az elmúlt időszak aktivitását és azt is, az adott posztokra hányan kattintottak rá.

Az internetes jelenlét és a marketing tehát már a vállalati élet mindennapos velejáróivá váltak, így üzleti tervek fejezeteiben is külön fejezeteket szánnak a vázolására. A célok meghatározásától a stratégia kialakításán keresztül a terv megvalósításáig és optimalizálásig több olyan szakaszra bontható a koncepció, mellyel az adott cég hosszú távon alakíthat ki nyerő taktikát.

 

Az online marketing területe egyre több munkahelyet alkot: tanácsadók, szövegírók, reklámszakemberek és akár webfejlesztők, grafikusok számára is kinyitja a kapukat. A növekvő igényekkel nőnek az álláslehetőségek, így jól járhatnak azok, akik tudatosan képezik magukat ebben az irányban.

Szekszárdon is tanulhatunk az online marketing rejtelmeiről, az online képzések mellett pedig időnként workshopra is jelentkezhetünk. Itt elsajátítjuk a WordPress honlapkészítés, a keresőoptimalizálás és tartalommarketing alapjait, de képet kapunk a Facebook, az AdWords megfelelő kezelésének módszereiről.

A Pécsi Tudományegyetem Kultúratudományi, Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Kara többször rendez hasonló eseményeket és programokat, illetve beiratkozhatunk képzésekre, tanfolyamokra az interneten keresztül is. A Google saját tanfolyamokat indít, melyek közül több már magyar nyelven is elérhető. Itt akár tanúsítványt is szerezhetünk a digitális marketing alapjainak ismereteiről.

A pályakezdő diplomások marketingesek egyébiránt havi bruttó 300-370 ezer forintos kezdőfizetéssel is számolhatnak (alap- és/vagy mesterszak szintű végzettséggel), de egyéni vállalkozóként szintén jó esélyekkel indulnak a munkaerőpiacon. Szerezhetünk ügyfeleket, kezelhetjük felületeiket és tanácsokkal láthatjuk el a vezetőséget a hatékonyság érdekében. Az álláshirdetéseknél elvárások közé tartozhat a releváns végzettség, a szakmai tapasztalat, a jó íráskészség és nyelvtudás, illetve stratégiai gondolkodás megléte.

 

Hivatkozások

https://matebalazs.hu/mi-az-az-online-marketing.html

https://info-partner.hu/online-marketing-workshop/

https://learndigital.withgoogle.com/digitalworkshop-hu/courses

 

SzekszardAllas.hu / P.P.